Oplevelsesøkonomi = jobåbninger

  • 14 aug. 2014 Kl 11:49

MA udbyder en ny type kurser, som vil sætte fokus på områder, hvor virksomheder vækster og dermed skaber nye jobåbninger.

Vi har allerede haft fokus på klimatilpasninger, som du kan se i MA Talks.

- Markedet for oplevelser og kreative produkter ekspanderer i disse år. Globalt får flere og flere råd til rejser, computerspil og godt design. Men også andre produkter sælges i stigende grad ved hjælp af oplevelser, fortæller Karin Rose Kolding, karriererådgiver i København.

- Ni ud af 10 danske virksomheder arbejder allerede nu med oplevelser som en del af forretningen, og halvdelen af resten forventer at gøre det i nær fremtid. Det er en markant stigning i løbet af få år.

Karakteristisk for dette arbejdsområde er, at jobbene sjældent slås op. Man skal ud og finde – eller skabe – jobbet selv.

Kom og hør mere om, hvad oplevelsesøkonomi er for noget, og få en strømpil på trends og fremtidsmuligheder inden for dette arbejdsfelt.

Det sker fredag den 29. august fra kl. 10 til 15:

  • Det kreative arbejdsmarked. Konsulent Margit Frøjk Lind, Center for Kultur & Oplevelsesøkonomi
  • Oplevelsesøkonomi set ud fra forskningsvinklen. Lektor Lise Lyck, CBS Department of Marketing
  • Morgendagens oplevelsessamfund. Hvad er de aktuelle trends og tendenser?Direktør Christian Have, Have Kommunikation.

0 kommentarer